søndag 24. juli 2016

Ferieflørt

Jeg falt pladask for Wenche Roalds søte sommertopp, Cumulus. Selv har hun strikka i tynt ullgarn, Karmin Supersoft. Jeg tenkte det ville bli fint i lin, så jeg bestilte i full fart lingarn fra Litauen, hos Linenspirit  på Etsy. Garnet kom kjapt, til sommerferieadressen.

En rask prøvelapp viste at selv med pinner 2,5 mm ble det litt for løst i forhold til mønsteret, så jeg valgte å legge opp til størrelse XS og satse på at det ble bra.

Fargen er kjempefin, garnet kjennes fint ut, og virker utrolig drøyt.


Jeg har aldri strikka med lin før, så det er litt uvant. Sammenlikna med ullgarnet jeg vanligvis strikker med er det jo som hyssing, helt uelastisk. Om det bare blir en ferieflørt, eller et mer varig forhold, vil framtida vise... 

Mønsteret til Wenche er som vanlig supert å strikke etter, i hvert fall. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar