lørdag 16. september 2017

Kirsebærdrøm



- Uaktuelt å strikke mønster med tre farger, for ikke å snakke om fire! Galskap, tenkte jeg. Aldri i verden. 

Men det vakre kirsebærmønsteret til Lene Tøsti sneik seg innpå meg, og ville ikke gi slipp. På Island falt jeg for det deilige garnet Einrum E+2, med en tråd islandsull, og en tynn, skinnende tråd thaisilke. Det fins ikke i så mange farger, og garnbutikken Storkurinn hadde ikke alle, heller, men jeg trengte ikke mer enn fire perfekte farger til kirsebærmønsteret. Fargenumre fins på prosjektsida mi på Ravelry.


Så til tross for at nesten alle omgangene har tre eller fire farger ble dette sommerens favorittstrikk!


Og her poserer jeg blid og fornøyd med Mjøsa glitrende i bakgrunnen. 



Pablo Neruda har skrevet et vakkert kjærlighetsdikt som slutter med en setning om kirsebærtrær: 

Quiero hacer contigo 
lo que la primavera hace con los cerezos.

«Jeg vil gjøre med deg 
det våren gjør med kirsebærtrærne»



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar